9001490540 |
Escola i Família. Corresponsabilitat i èxit educatiu (Educació Secundària) |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria |
|
|
|
14/10/2020 - 17/1/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei d'Escola i Famílies
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
EFPS Escola i Família. Corresponsabilitat i èxit educatiu (Educació Secundària)
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta activitat es farà en l'entorn Odissea (moodle)
Curs telemàtic que posa a l'abast dels docents orientacions i recursos per implicar les famílies en el procés escolar dels fills i per potenciar la corresponsabilitat amb el centre educatiu. També proposa reflexionar sobre el paper de la família en l'educació dels fills, així com compartir i analitzar experiències sobre aquest tema.
|
| |
Objectius |
- Reflexionar sobre el paper de la família en el procés escolar i educatiu dels fills i la seva participació en els centres educatius.
- Compartir i analitzar experiències sobre la relació escola-família en l'etapa educativa d'Educació Secundària Obligatòria.
- Conèixer actuacions i recursos per implicar les famílies en el procés escolar i educatiu dels seus fills i en el funcionament del centre.
- Adquirir estratègies per facilitar i promoure la implicació de la família en el seguiment de l'evolució acadèmica i personal dels seus fills.
- Conèixer i utilitzar l'aplicació informàtica "Escola i Família" que el Departament d'Educació posa a disposició dels centres educatius per a l'elaboració dels seus propis projectes d'Escola i Família.
|
| |
Continguts |
1. Marc conceptual
1.1 La família, primer referent educatiu
1.2 La implicació de la família en el seguiment i evolució acadèmica i personal dels seus fills: un dret i un
deure
1.3 Acció tutorial compartida
1.4 Participació en el funcionament del centre
2. Espai web "Famílies" del web d'Educació (famílies)
3. Espai web "Escola i Família. Xtec" (docents)
4. Aplicació informàtica Escola i Família
4.1 Descripció pràctica
4.2 Desenvolupament i aprofundiment de les línies d'intervenció de l'aplicació informàtica
4.3 Anàlisi i aportació d'experiències per part dels docents
5. Elaboració d'un projecte fent servir l'aplicació informàtica "Escola i Família"
|
| |
Observacions |
El funcionament del procés d'inscripció i d'altres aspectes relacionats amb les activitats de formació es pot consultar a la pàgina d'informació general.
Activitat en forma El funcionament del procés d'inscripció i d'altres aspectes relacionats amb les activitats de formació es pot consultar a la pàgina d'informació general.
|
| |
Formador/a |
Carrasco Garvin, María Jesús
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació requereix:
- Qüestionaris i tasques de reflexió i anàlisi a cada mòdul (avaluació de l'aprofitament)
- Fòrums de debat (avaluació de la participació)
- Un projecte per elaborar al llarg del curs (avaluació de la transferència a l'aula)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
|
| |
Requisits de certificació |
- Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul, (100% de les activitats)
- Avaluació positiva del projecte elaborat amb l'aplicació informàtica "Escola i Família"
- Participació activa als fòrums
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de diversos centres educatius d'Educació Secundària Obligatòria.
|
| |
E-mail |
eif.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|